onsdag 25 mars 2009

Trädgårdsdrömmar



I min nuvarande lägenhet har jag inte ens en balkong. Men jag skulle vilja ha en hel trädgård. Den behöver inte vara så stor, men gärna lite plats för ett grönsaksland. Och lite krukor med blommor.

Jag vill odla grönsaker. Ekologiska såklart. Mer närproducerat än så kan det ju inte bli. Sen skulle jag vilja ha lite dahlior också. Så vackra de är. Polventon Supreme från Dansk Dahlia som på bilden. Ja tack!

DN rapporterar att Obama har förresten anlagt en ekologisk köksträdgård på Vita husets gräsmattor. Så kan man ju också göra.

2 kommentarer:

  1. Hej Sarah, kikar in här:) Gillar din blogg! kram Camilla (från Lifeleader-helgen)

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag hittade hit via EkoTänk och har nu kollat igenom din blogg och tycker den är jätteintressant!
    I en kommentar du skrivit på EkoTänk nämner du en magisteruppsats som du skrivit och som låter jätteintressant. Finns det någon möjlighet att få tag i den via Uppsök?
    Själv håller jag på med min magisteruppsats i etnologi som kommer handla om ekologisk märkning där jag kommer titta närmre på hur attityder och reflektioner till ekologisk märkning på bloggar.
    Vänliga hälsningar
    Matilda

    SvaraRadera