tisdag 6 oktober 2009

Hej Konsument!

Jag klipper och klistrar från intervjun med Jay-Jay Johanson på DN.se. Fast med mina svar så klart!

Bästa promenad: Längst med South Bank i London


Favoritgata: Pimlico Road, London.

Favoritdrink: Dry Martini, så old-school är jag.


Favoritförort: Kungsbacka, såklart!

Fikar gärna på: Riktiga gamla konditorier.


Bästa lunchställe: I en park med hemmalagade wraps

Bästa kaffet: Da Matteo i Göteborg. I London är det IKEA:s mellanrostade bryggkaffe.

Bästa baren: Big Chill Bar, Brick Lane, London


Senast sedda utställning: Något läskigt med kroppsdelar, också på Brick Lane.


En bra gå bort-present: Muffins!

Favoritlyxartikel: Ipren

Läser just nu: My name is Red av Orhan Pamuk

Läser helst: Baudrillard och andra sociologinördar.

Favoritråvara: Frukt.


Favoritfärg: Hallonröd

Favoritskor: Ja, de har dött. Jag letar nya.

Modeförebild: Alla som vågar.

Det dyraste jag har köpt: Min gamla soffa, som jag sålde med vinst!

Favoritprodukt på Systemet: Martini.


Favoritprodukt på Apoteket: Tandborste.

Lyssnar på: David Gray, The Cardigans, Lisa Ekdahl, Heather Nova, Daniel Lemma, Raphael Saadiq, Röyksopp.


Senast gnolade: Tamally Maak med Amr Diab, fast jag inte kan ett ord arabiska

Senast köpta skivan/-låten: Jag har Spotify, har inte ni det?

Dansar helst till: Arabpop.

I dvd:n: Sådan äger jag ingen.

Användbar pryl: Datorn.

Favoritaccessoar: Min Swarowski-trollsländebrosch.

Bil/transportmedel: Mina fossingar och dubbeldäckade bussar

Återvinner: Ingenting numera, sådant finns inte i min byggnad.

Hejar på/håller på: Varenda unge!

1 kommentar: