fredag 26 september 2008

Att klimatkompensera

Eftersom jag är på väg till London för andra gången på mindre än 10 dagar har min ekosjälvkänsla fått sig en rejäl törn och jag tänkte köpa mig lite samvete genom att klimatkompensera. Går in på SAS hemsida och kommer därigenom in på The Carbon Neutral Company som är ett av de mer kända företagen inom branschen. Där preciserar jag min resa genom att välja bland alternativ i en drop-down meny. Jag väljer alternativet International Communities Portfolio för €1.89 som går till projekt i utvecklingsländer. Väljer en e-postleverans av diplomet, man kan även få det med post och då följer det med baggagelappar i återvunnet papper och lite annat sådant. Själva iden att ge folk saker för att de inte behöver (?) känns väldigt motsägelsefullt. Hursomhelst, det var lätt, man kan välja bort allt extra och det kostade bara 25 kronor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar