tisdag 30 september 2008

Listat

Emellanåt cirkulerar det små quiz på internet. Listor där man ska skriva vad man tycker om saker och ting. Personliga ägodelar. Favoriter. Det här är en av dem. Hittade den hos Amanda Berg som utmanade alla som ville. Jag ville. La även till en del som heter Jag för alla nya läsare som inte känner mig personligen.

JAG
Namn: Sarah
Ålder: 22
Bakgrund: Pluggat modedesign på gymnasiet, ekonomie magister från Handelshögskolan i Göteborg. Läser just nu en heltidskurs i Praktisk Filosofi vid Göteborgs Universitet.
Har arbetat med div. ekonomisysslor, fundraising osv inom både ideell och privat sektor.
Andra saker jag pysslar med: Sektionsledare för MiG Future, Marknadsföreningen i Göteborg.
Framtidsplaner: Till våren vill jag ha ett kreativt jobb inom Corporate Responsibility.

KLÄDER
Skor: Jag har inga skor som passar den här säsongen. Men jag har inte tänkt köpa några heller. Snart är det vinter och då kan jag ha mina vinterstövlar. Svarta.
Sneakers: Veja, självklart!
Jeans: Till våren tror jag på bootcut. Just nu supervida, som mina ekojeans från Lindex eller skinny svarta.
T-shirt: Inte min typ av plagg. Alls.
Underkläder: Svart eller vitt. Som alla andra kläder jag äger.

ACCESSOARER
Väska: Just nu använder jag en enorm grå väska från Primark (!) och ja, jag skäms. Men den är fasligt snygg.
Plånbok: En vintage Dior. 10 kr. Det ni!
Solglasögon: Det är väl vinter nu? Höst i alla fall.
Klocka: En Calvin Klein med läderarmband.

BADRUM
Tandkräm: Zendium.
Tvål: Body Shop Brazil Nut.
Parfym: Rose - Paul Smith
Medicin: Ja, ibland.
Vitamin: Massa ekofrukt.
Huvudvärkstablett: Ipren.

MAT OCH DRYCK
Mineralvatten: Nej, kranvatten. Eller kaffe.
Vin: Vitt.
Bröd: Wasa Havreknäcke.
Glass: Ben & Jerry's.

HEMMA
Säng: IKEA.
Lakan: IKEA med, har underlakan i ekologisk bomull.
Espressomaskin: Nej, inte hemma. Jag har en mochabryggare. För espresso går man till Espresso House.
Kylskåp: Ett halvhögt. Vitt. Ganska nytt.

ÖVRIGT
Frisörsalong: Min gamla frisör har slutat. Tyvärr. Letar ny.
Bank: Monopol.
Mobiltelefon: En Nokia 7370. Två år gammal nu, men jag köper inte ny förrän den dött.
Färdmedel: Stombuss. Eller mina fötter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar