People in Need har gjort en snygg kampanj för att få fler att donera pengar. Första reaktionen för många är "vilken snygg väska" och sedan ser man det som står under, "Food for a week €4". Då kommer det dåliga samvetet fram. Just att sätta faktiska belopp i relation till varandra och samtidigt knyta donationer till den egna konsumtionen för att belysa de etiska aspekterna är sådana knep som bör fungera i fundraisingsammanhang. Men jag vet jag har läst forskning som menar att den här typen av marknadsföring medför att alltför många blir rädda och känner sig kränkta.
Vad känner ni när ni ser den här annonsen?
Vad känner ni när ni ser den här annonsen?
grym reklam. visar precis hur äcklig resursfördelningen är på global nivå
SvaraRadera/jonas
LIVSFILOSOFI MEETS NEK: DEN NEGATIVA NYTTOKURVAN
SvaraRadera1-4 väskan bidrar med lycka till den konsum individen.
vid den 5e väskan har du ett mentalt probem som gör dig olycklig =p
- den 5e väskan är ett beroende
/Jonas
Va,hur kom du fram till att det var just fyra?
SvaraRadera