tisdag 5 maj 2009

Sales Promotion hjärta Eko?

Nu sitter jag och miljöpsykologiserar. Om Sales Promotion-kampanjer (typ ICA:s 10% rabatt på I love ECO-sortimentet för några veckor sedan) och effekten på konsumenters vanor. Om man börjar köpa ekologiskt under en sådan period, tror ni att man fortsätter med det när priserna går upp?

3 kommentarer:

  1. Kanske? Många (även jag) är väldigt märkestrogna och det krävs en hel del för att byta varumärken. Jag tror och hoppas dock att sådana här kampnajer funkar. Det handlar ju också om om att produkterna måste leva upp till konsumenternas förväntningar

    SvaraRadera
  2. är nog lite som Anki säger, om man köper när det är sådär billigt och upptäcker att det är något man gillar kanske man fortsätter?

    SvaraRadera
  3. Jag tror att när det gäller att få folk att byta varumärken, så kan de få hjälp av sådant här. För i allmänhet verkar människan rätt trögrörlig. Typ "jag köper felix för min mamma gjorde det".

    SvaraRadera