tisdag 25 november 2008

Krav hjärta Marknadsföring

KRAV har en ny VD. Han heter Lars Nellmer och är marknadsförare och varumärkesexpert. Han har tidigare jobbat både på byråer som Brindfors och med egna företaget Brandcrisp. Det ni!

Kolla inlägget på bloggen EkoTänk av Johan Cejie som jobbar på KRAV. Någon pressrelease finns ännu inte.

Jag som eco-marketing geek är i extas. Om jag ska vara lite vågad så måste jag få göra lite gissningar. Det kommer komma en stor "Educate the Consumer"-kampanj gärna i samarbete med några större dagligvaruaktörer för att kunna öka kunskapen om regelverket och skillnaden man verkligen gör som ekokonsument. Det kommer också komma en ny KRAV-logga inom 18 månader. Den kommer vara lik den gamla (för att inte äventyra varumärkeskännedomen om 98%), den kommer vara grafiskt enklare och utan den där udda texten runt om som ingen läser. Ärligt talat vet jag inte vad det står där. Googla inte... Vet du?

3 kommentarer:

  1. Annledningen till att det inte finns någon pressrelease ännu är att det egentligen inte blir officiellt förrän imorgon fick jag precis reda på. Jag var jätteglad att läsa det här hos Johan och tycker att det är hur spännande som helst med ny VD på KRAV. Men så fick jag höra från en annan medarbetare på KRAV att det inte skulle komma ut förrän imorgon.

    Och jag har alltid trott att jag vet vad det står där runt, men nu minns jag absolut inte! Men något om "kontrollföreningen för ekologisk odling" eller något liknande, va?

    SvaraRadera
  2. roligt! har inte ens tänkt på att det står text runt. betyder ju verkligen att den inte behövs el gör ngn skillnad. plus att som du sa, man fattar inte vad den betyder iaf. härligt med lite frist blod! heja heja

    SvaraRadera
  3. Får se om du blir sannspådd. Men det är nog inte formen som är det mariga. Snarare innehållet jmf EU:s regler. Och det finns ett intressant ord där i texten runt hamburgaren; "ekologiskt". Kan man ta bort det?

    SvaraRadera