tisdag 11 november 2008

SonyEricsson och miljömobilen

Det här var glada nyheter bland morgonnyheterna! SonyEricsson har utvecklat en konceptmobil med ekotema. Här kan man se webb-TV på en presentation av mobilen och här finns en insiktsfull analys av Yvonne Edenholm. Båda två från DN. På SonyEricsons hemsida kan man inte ens hitta en pressrelease. Hmm...

Uppdatering: Som ni kan se i kommentatorsfältet fick jag tipset att det visst finns en pressrelease, men denna på SonyEricssons globala webbsida. Här hittar ni den. Där finns även kort på mobilen, paketeringen, laddaren m.m.

4 kommentarer:

  1. Men visst är det konstigt... De har alltså inte vett att ta hand om inkommande intresse på webben... De får en massa PR för att de gör rätt grej, men kan inte omsätta det till slutförda affärer. Inte konstigt att de har svårt att se lönsamheten i miljösatsningar. Jag tror de inte riktigt har förstått marknadens intresse. Synd

    SvaraRadera
  2. jodå, kolla: på:http://www.sonyericsson.com/cws/corporate/press/pressreleases/pressreleasedetails/sustainabilityfinal-20080924

    MVH
    Gustaf Brusewitz, Sony Ericsson

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset! Synd att jag inte hittar den som konsument. Själv valde jag Sverige på SonyEricssons startsida för att senare titta under Nyheter, Företaget och pressresurser (Om Oss, Hållbarhet samt Pressresurser). Bland pressmeddelandena sökte jag på ord som miljömobil och miljö utan träffar. Dessutom klickade jag på både Corporate och Produkt-PR utan att hitta något. Tror tyvärr att det är mer eftersökningar än vad gemene konsument, och potentiell kund, orkar göra.

    Hade det inte varit bra att ha ett stycke om konceptmobilen under hållbarhetsrubriken? Jag vill definitivt veta mer om ett så bra initiativ!

    Vänliga hälsningar, Sarah - Egologiskt.se

    SvaraRadera
  4. Tack för synpunkten och tips Sarah, jag ska framföra detta vidare internt.
    MVH
    Gustaf Brusewitz

    SvaraRadera