onsdag 1 oktober 2008

Den svarta shoppinglistan



Det är inte alltid lätt att vara ekoreko. Speciellt inte när man vill ha. Och intalar sig själv att man behöver. Kläder, skor, inredningsprylar, make-up, hårprylar.. you name it. Det är ju inte så att jag är mer helig än någon annan. Jag har bara ett stort intresse för ekomode och hållbara val. För att själv inse hur mycket jag konsumerar har jag i högerkolumnen lagt till en ny lista. Den heter Den svarta shoppinglistan och den ska jag uppdatera så fort jag köpt något. Något som jag kanske inte behöver, eller på annat sätt inte var ett exempel på någon smart konsumtion.

Idag är det första oktober. Tre månader - 92 dagar till nyår. Hur många poster tror ni att det kommer vara när vi ringer in det nya året? Hur mycket onödigt, ohållbart konsumerar jag? Hur lång skulle din lista varit?

2 kommentarer:

  1. jag handlar oftast två plagg i veckan fast jag försöker att inte handla. och kanske ett par skor i månaden. det blir ganska mycket

    SvaraRadera
  2. Jag har gjort något liknande under en månad, det blev 3 toppar, 1 par byxor, 1 par skor och 2 koftor. Ändå tyckte jag att jag skärpte mig...

    SvaraRadera