fredag 3 oktober 2008

My second hand

Idag ska jag till min favoritsecondhandaffär. Alla kategorier. Det sämsta med secondhandshopping är att man inte i förväg kan bestämma vad man är ute efter. Alltså köper man saker man tycker är vackra, annorlunda och speciella - inte det man behöver. Att köpa saker man inte behöver är ju vanligtvis inte hållbar konsumtion. Men det är ju second hand. I detta fall går även mina små slantar till välgörande ändamål. Då är det väl ändå okey?

Och nej, det är inte Myrorna eller Emmaus eller något sådant. Alla cityaffärerna som säljer secondhand har ju fullständigt fått hybris. Det är inte okey att sälja en gammal noppig H&M-tröja för 60 kr. Faktiskt.

2 kommentarer:

  1. håller fullkomligt med! HYBRIS!

    SvaraRadera
  2. Vilken är favoriten? Om du bor i Göteborg (som jag tror du gör?) är Saronkyrkan bra. Tycker jag!

    SvaraRadera