torsdag 23 oktober 2008

Kaffemorgon

Klockan är halv tolv och ska snart äta frukost. No good. Det blev lite sent igår och sen låg jag länge och läste I'm with the brand som jag faktiskt vågar säga innehåller sanningen om modernt konsumentbeteende. Det värsta är att man, nej jag, alltid känner mig så otroligt lättlurad när man läser sådan här litteratur. Att man går på all enkel marknadsföring?

Häromdagen planterade jag några frön jag fått på restaurangen Wahaca i Covent Garden i London. Det ska bli serrano chilli. Just nu ser det inte så mycket ut för världen, eller vad säger ni? De har även ett roligt projekt på sin hemsida där man kan anmäla sig om man vill bli producent till restaurangen eftersom de vill ha närproducerat – serrano chilli bland annat.

Nu ska jag äntligen äta frukost. Och läsa Swedwatch nya rapport Ett kaffe som märks – Vilka effekter har certifieringar för kaffeodlare i Guatemala och Braslien? Sen ska jag göra en dugga i etiken, man ska välja en artikel och göra en argumentationsanalys på den. Självklart tar jag artikeln Famine, Affluence and Morality av Peter Singer – rättvisa mellan fattiga och rika är det mest intressanta. Fast jag håller ju inte med Singer om att man ska skänka bort pengarna. Som jag har skrivit innan tror jag på den gamla parollen "Trade not aid". Vi får se om jag kan argumentera för det med..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar