måndag 27 oktober 2008

Den tredje synden

Igår tittade jag på min svarta shoppinglista i kolumnen till höger. Jag log litegrann och var stolt över att det nästan gått en månad utan att jag köpt några klädesplagg. Den lyckan varade dock inte så länge. Idag var jag på Freeport och ersatte icke-konsumtionslyckan med konsumtionslycka när jag köpte en gammelrosa stickad tunn tröja med stor krage. Halva priset. Provkollektion. Den är otroligt mysig. Och unik. Och jag inbillar mig att den är väldigt slow fashion eftersom den ser klassisk ut, har en diskret färg och är av bra kvalitet. Jag höll flera andra klädesplagg i handen med. Men så tänkte jag på vad jag skulle kunna kombinera en aprikos A-linjejacka med. Eller om jag verkligen passade i toppar som är ballongformade. Jag har inget att kombinera med, och nej jag passar inte i ballongformat. Sen tittade jag på en väska med. Men eftersom jag redan har problem med organiseringen av mina (+30...) väskor så hoppade jag faktiskt det. Jag tänkte på läderarbetarna i Indien med. Om den nu var sydd där. Det undersökte jag inte. Hursomhelst. Det blev bara den rosa tröjan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar