torsdag 8 januari 2009

Bra, dåligt, bättre

Annie på Vi visar vägen utmanade mig att fylla i ekolistan med de tre kategorierna Bra, Dåligt och Bättre. Här kommer den!

Tre saker jag gör bra
  1. Är alltid uppdaterad när det gäller ekonyheter
  2. Är en medveten konsument
  3. Lämnar alla gamla kläder till secondhandbutiker

Tre saker jag gör som är dåligt
  1. Väljer bort eko för att det är "för dyrt" (>70% jämfört med konventionell vara). En så dålig ursäkt.
  2. Slänger mat då och då
  3. Flyger lite för ofta (och det lär bli mer i år), men jag klimatkompenserar!

Tre saker jag skulle kunna göra bättre
  1. Köpa mer eko-reko - under 2009 är målet 50% av all konsumtion.
  2. Fler lågenergilampor och mindre tid i duschen
  3. Bara köpa ekologisk naturkosmetik
Jag utmanar alla som vill fylla i den, i kommentarsfältet eller på era egna bloggar!

1 kommentar:

  1. Sminkdelen tycker jag är helt omöjlig! Där har jag gett upp hoppet helt enkelt. Hojta gärna till om d hittar något bra och ekoreko smink :)

    SvaraRadera