torsdag 8 januari 2009

Sarah Nyföretagare

Mitt lilla ekoföretag börjar ta form nu. Men det här med att starta eget företag är inte så lätt. Inte ens för lilla mig, som har slagit mitt huvud blodigt på företagsekonomiböcker i universitetsbiblioteket i fyra år.

Efter min introduktionsföreläsning i estetik idag gick jag till stadsbiblioteket. Lånade tre böcker bland annat State of the World 2008. Sen tog jag ett exemplar av varenda folder de hade i nyföretagarehörnan. Jag har ju till och med undervisat om marknadsplaner på högskolenivå och nu sitter jag här med skrivkramp.

Nyföretagarcentrum på Lindholmen har öppet hus till klockan 19 idag. Jag borde gå dit. Säga att jag har en idé. Fråga vad de tycker. Som om det skulle spela någon roll. Jag vill göra, inte planera. För en gångs skull.

1 kommentar:

  1. Vad nyfiken jag blir! Jag vill också starta något typ av ekoföretag i framtiden.. när jag blir stor ;)

    SvaraRadera