fredag 19 december 2008

En köpejul

Nu är det snart dagen före dagen före dagen före dagen före dopparedagen. Jag har ändrat mig i julklappsfrågan. I oktober/november någon gång (när julkänslan inte var så stark) föreslog jag en köpfri jul. Med en shoppinggalen mormor insåg jag att det ändå skulle bli massa klappar och att det var lika bra att styra konsumtionen till saker jag verkligen behöver. Så idag har jag valt ut en mörk kostym och superfin klänning på Jackpot, grejer som jag kommer använda länge och är slow fashion. Jackpot arbetar dessutom ganska aktivt med hållbarhetsfrågor. De har bland annat ett omfattande samarbete med organisationen Made-By.

Jag kan ju tyvärr inte berätta vad jag fixat fram för klappar till min familj och släkt, de läser ju här emellanåt. Men det är självklart eko. Och användbart. Avslöjar det för er på juldagen.

Det är en konsert med Manu Chao på SVT2 just nu. Så mysigt.

1 kommentar:

  1. Hej. Vad köpte du till mig =)?

    Din present från mig är typ second hand. jag köpte den till mig men kom på att den skulle vara bättre för dig. Räknas det?

    kram Joos

    SvaraRadera