torsdag 25 december 2008

Minireferat från julafton och boktips

Det blev en del julklappar som delades ut under gårdagen. Däremot tror jag att det var färre än tidigare år. Jultomten blev inte riktigt lika trött. Å andra sidan var han från en yngre generation. Sisådär 15 år gammal.

Mestadels fick jag grejer till min lägenhet och kläder som jag valt ut sedan innan. Jag blev faktiskt lite paff av mängden klappar, jag tror de var uppemot 10 stycken trots jag inte önskat mig något. En av favoriterna var boken på bilden ovan -"The Eco Chick Guide to Life - How to be Fabulously Green" av Starre Vartan. Tack Staffan och Ellen!

Hittills har jag bara läst ungefär 50 sidor i boken och den lyckas verkligen förmedla hopp och smarta tips om hur man med oerhört små medel kan förändra sitt liv till att bli mer eko utan att göra för stora avkall på sin tidigare livsstil. Till boken finns även parallellprojektet www.eco-chick.com, som verkar vara en toppenblogg.

Själv gav jag bort små paket med grönt te och några olika chokladsorter. Eko och Rättvisemärkt så klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar