onsdag 17 december 2008

Miljömobilen

Kommer ni ihåg att jag kommenterade SonyEricssons kommunikation gällande konceptmobilen Greenheart i början av november?

En intervju låg ute på DN, men på SonyEricssons hemsida hittade jag ingen information. Brusewitz, talesman för SonyEricsson kommenterade på inlägget och la upp en länk till en pressrelease på den globala sidan. I min replik skrev jag att jag uppskattat att det fanns ett stycke om konceptmobilen under rubriken Hållbarhet på den svenska hemsidan. Brusewitz svarade och sa att han skulle vidarebefordra detta internt.

Så titta här nu : Under Hållbarhetsrubriken finns underrubriken Miljömedveten design där man presenterar bland annat Greenheartsatsningen!

Jag vill inte åt mig hela äran för det här - men förhoppningsvis skapade mitt inlägg och uppmärksamheten ett lite tankefrö på SonyEricsson! Nu blir det också lättare för företagets kunder att hitta informationen och tänka på företaget som ett miljöföretag.


2 kommentarer:

  1. jag hade en föreläsare som har jobbat med just sony ericsson, för drygt 2 år sedan. o då, enligt henne, visste de ingenting om internet och hur viktiga bloggarna är. de har verkligen ändrat sig och tagit till sig detta! härligt! heja ericsson!

    SvaraRadera