lördag 20 december 2008

Garderobsstädning

De senaste åren har jag utvecklat en strategi för att hålla min garderob i schack. Fyra gånger om året kastar jag ut allt från garderoben och sorterar.

I april tar jag fram sommarkläderna och lägger undan vinterkläderna, i juli rensar jag bland sommarkläderna - är det något jag inte använt än? Då åker det till någon secondhandaffär. Samma sak på hösten och vintern. Vinterkläderna tas fram i oktober och då flyttas sommarkläderna upp i överskåpet. I december screenar jag vinterkläderna och kollar om jag verkligen använder allt. Samma sak nu, det som inte används går till välgörenhet.

Idag rensar jag alltså bland vinterkläderna. Jag anstränger mig hårt för att inte vara nostalgisk. Det är svårt. Att man fäster sig så vid saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar