onsdag 17 december 2008

Nordic Organic Conference 2009

Tydligen är det ekomässa på gång här i stan, något som jag missat totalt. Den 18-20 maj går Nordic Organic Conference 2009 av stapeln på Svenska Mässan i Göteborg. På hemsidan skriver man:

För första gången någonsin arrangeras Nordic Organic Conference – NOC, en stor gemensam nordisk konferens med fokus på forskning och utveckling kring ekologisk mat, hållbar livsmedelsproduktion och konsumtion. Samtidigt ordnas för första gången EkoNord som en del av mässan Interfood. Det kommer att bli Nordens största samlingsplats för ekologiska förädlare och producenter.

Får hoppas att jag lyckas smita in där som privatperson, inte alltid så enkelt. Fast jag var på ett seminarium som hetter Responsible Fashion som Sveriges Konsumenter anordnade i Stockholm förra året. Där fick jag studentpris och betalade bara 200 kr. Sådana lösningar gillar vi!

2 kommentarer:

  1. Ja, det är en rätt stor grej. Tidigare har de olika nordiska länderna haft egna ekokonferenser. Nu gör man ett försök att samordna och samplanera med EkoNord, så att teori och marknad får mötas. Jag kommer helt klart att bo i Gbg en vecka i maj.

    SvaraRadera
  2. Föreslog förresten MiljöBloggAktuellt att det kunde vara läge att planera in det föreslagna Miljöbloggforumet med detta event, men det föll inte i så god jord.

    SvaraRadera